Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2014 17:02 - Защо емигрирах?
Автор: kalchoman Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3961 Коментари: 3 Гласове:
7

Последна промяна: 23.07.2014 08:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Защо емигрирах? Ето един пост от фейсбук от 23 май, деня преди да заминем: „Защо емигрирам ли?!?! Еми ето защо: една от причините - вчера на пешеходна пътека щяха да ме сгазят, посочвам пешеходната пътека, оня ми прави знак, че съм ненормален. Еми ето затова, защото само тук може да се случи това!“ Излишно е да разтеглям в подробности, защото всички знаем какво е положението в България. Не знаем какво е тук, в другата страна,, мислим си, че тук е еди-какво-си, но не сме видели и не знаем какво е, знаем, че е хубаво. Да, хубаво е, но има и неща, които не ни харесват. Има неща, които започваш да обожаваш. Други са просто ок. Но като цяло е в пъти по-добре. Основната причина, която си, казвахме, че е: за да дадем бъдеще на Ники. Бъдеще, където има спокойствие,  където ще му спират като наближи пътя, ще го поздравяват, разминавайки се на улицата, където държавата ще се грижи за него, ще го развива. Това, което не осъзнавахме е,че си даваме бъдеще и на нас. Защото за нас в България няма просперитет, има само оцеляване. Всеки си казва: „Правя го за добро“. Да, наистина е така. Когато дойдеш тук, осъзнаваш какво е било преди и си казваш. „По дяволите, защо не го направих по-рано?“ Всичките ми близки и приятели ме подкрепиха в решението ми. Е, имаше и хора, които просто им пролича някаква завист. А защо завиждат, след като не правят нищо. Завиждат ми на мен, че се махам, но те не правят нищо за да променят статуквото. Дори и не искат да направят нещо. Това е при нас, българите. Не е толкова трудно, но на нас ни дай да се оплакваме от живота, от политиците, от футбола, от всичко, но никога няма да направим дори една стъпка в друга посока.  Been there, done that. Да, тук има и лоши страни, има и странности. Като например манията за чистотата на френския език. Аз направо се облещих, когато видях логото на една световно известна компания за бързо хранене,  шрифтът е същия, лицето на полковника си го има, но е PFK, защото е превод на френски - "Poulet Frit du Kentucky" J  За френският – по натам.

В блога си ще се опитам да споделя впечатленията си от новия свят, факти, разкази, лични преживявания, ще се опитам да направя и съпоставка с България. Доста от впечатленията не са лични, а преразказани от други хора, защото не можем да се сблъскаме с всичко сами, другите хора ни насочват, споделят своя опит и т.н. Ще разказвам и това, което ни се случва ...Защото ... C`est la vie. B Cool.

P.S. Искам и да уточня нещо. Аз не отивам на гурбет, не съм гастербайтер, не отивам временно някъде си. Аз съм емигрант. Статутът ми е на постоянно пребиваващ, т.е. имам абсолютно същите права като канадците, с едно изключение - не мога да гласувам.




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. larryone - Желая Ви успех. Взели сте правилно ...
08.07.2014 18:22
Желая Ви успех. Взели сте правилно решение.
цитирай
2. анонимен - Желая Ви успех. Взели сте правилно ...
08.07.2014 21:34
larryone написа:
Желая Ви успех. Взели сте правилно решение.

Определено! Успех и от мен!
цитирай
3. kalchoman - Благодаря
10.07.2014 00:40
Благодаря. И ние сме убедени, че сме взели правилното решение. Благодаря за подкрепата :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kalchoman
Категория: Хоби
Прочетен: 65797
Постинги: 31
Коментари: 19
Гласове: 14
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031