Прочетен: 2642 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 23.07.2014 08:47
Между другото колите почти всички имат ръжда (разбираемо е заради времето зимата в Квебек, явно хвърлят яко луга), правило за дясностоящ няма. Ако не е регулирано кръстовището с предимство е този които няма стоп, ако има 4 стопа, този които е дошъл първи. Доста по-често и под стопа ти може да има и знак, на който е показано къде в кръстовището има стопове. Колите 70 % са японски или корейски. Автобусите са с приоритет, пускаш ги. Имат огромна табела отзад – Автобус приорите. По принцип най-дясната лента на булевардите е лента за специализиран транспорт (най-вече автобуси, велосипеди) и има знака на Рено на нея, ние си се бъзикаме, че с Рени (колата ни в България - Рено Меган Сценик) щяхме да караме там. Велоалеите имат същия знак. Пожарни кранове има навсякъде, забранено е да се паркира. Светофарите, понякога имат отделен за ляв завой, ако нямат, зелената светлина мига, т.е. това значи, че отсреща са спрени колите и наляво си само ти, завиваш без изчакване. И светофарите, и знаците са в края на кръстовището, и така не се кривиш, както в България, да видиш какво свети, ако е над теб светофара. Пешеходният светофар за зелено е едно бяло ходещо човече, след това светва една червена ръка, която мига (обикновено и със секундарник, който отброява), което значи че още може да минеш, докато мига. Светне ли постоянно: Спри! На Сен-Мишел са изгоряли няколко лампички и все едно ръката ти показва среден пръст J На нашата улица трябва 2 пъти в седмицата да си местиш колата, защото я чистят. Нашата улица е еднопосочна и може да се паркира от двете страни. В четвъртък не трябва да се паркира от 13 до 14 часа отдясно, в понеделник между 13 и 14 часа отляво. Има и знаци, на които си пише – от 1 април до 1 декември. Глобата е над 50 кинта. На някои места в Монреал е забранено да се паркира, защото има сектори – Секторите са места, където не можеш да паркираш, защото живущите там са си заявили пред общината, че искат там да е сектор, т.е. те да си паркират. И естествено си плащат за това – мисля около 60 кинта годишно. Естествено има знаци за това. Няма, както в България, глоба за незапалени фарове, но тук фаровете се включват със запалването на колата. Т.е. колата ако си я купиш извън Канада, трябва да я преправиш да се запалват фаровете като врътнеш ключа. Всички коли в Канада след 1987 година са с подсилен стоп - сега учим листовки, че сме на изпит на 12 август J ... Защото ... C`est la vie. B Cool.
И как се достигна до чушкопекът И можеш...
Разказ (If you were in my shoes) и после...