Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2014 06:37 - Хайде на училище
Автор: kalchoman Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1106 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
По-добре да си почиваш, отколкото да работиш - древна китайска мъдрост. Днес е денят на труда, демек нищо не работи, никакви магазини. А утре започвам училище J Францизацията. Бях я отписал, не вярвах, че ще се обадят, защото започва на 27 август, бях в листата на чакащите, но в събота се обадиха. Явно има отказали се, та се намърдах и аз. Жената вече записа университет, понеже не ни повикаха за францизацията. А трябват доходи, тя ще взима стипендия. На мен също ми плащат от францизацията – на месец около 400, зависи от работните дни, т.е. през декември ще получа малко. J А бяхме повикани за евалюация на френския, т.е. да ми определят нивото, още на 7 юли. Тогава се правих, че не го знам изобщо, за да почна от първо ниво. Не че съм далече от него, но ...  Жена ми обаче знае френски и я записаха трето. Но пък не го почна J Три нива са, всяко ниво е по 11 седмици. Хората казват, че не те учат точно на френски, а на това как да се оправяш в ситуации примерно в магазина и т.н. Но като почваш от първо, предполагам е от нулата, все пак не знаеш френски. Във второ ниво доколкото знам и граматика се учи. В Квебек единственият официален език е френският и с това си е задължителен. Както пише в гида за Квебек - Parler franзais, une nйcessitй (Да говориш френски, една необходимост /задължителност/)  На много места. Когато записвахме Ники през юли в Comission Scolaire (Училищна комисия) ни питаха за възрастта на детето и като разбраха, че е на 4 години, казаха ок, можем да го запишем, защото не подлежи на францизация. Записаха го и той започна училище на 28 август. Можеш и да я пропуснеш, но на повечето места, където ще кандидатстваш за работа искат или поне документ, че знаеш френски, т.е. резултат от изпит по френски. Всички емигранти подлежим на францизация. Точно такъв е термина, не се шегувам.

Междувременно ни се развали компютъра и за това не писах дълго време. Имам да описвам неща още от юли. Преинсталирахме уиндоуса и засега работи, може само софтуерен да е бил проблема, ще видим с времето. Загубихме малко информация. Но такъв е живота. Loose some, win some. Междувременно купих друг компютър, настолен, доста добър. От kijiji естествено, спазарих един с монитор, клавиатура, мишка и колонки за 70 кинта, bonne marchй (т.е. добра сделка), продаваха го за 100. Намерихме и бюро, че и комод на улицата J

Да, социално слаб съм. Разходите са ми повече от приходи, опа грешка, нямам доходи – да, социално слаб съм. За това се опитвам да си намаля разходите. Още на 9 юли отидохме в една организация за помощи, дават приблизително две големи торби с храна, записваш се по телефона. Храната не е лоша, дават хубави неща – салати, броколи, гъби, хляб, кремчета за детето, абе доста неща. Bonn accueil (буквално „Добър прием“, може би е насочена към емигранти само) се казва. На две седмици веднъж ходим, май вече няма да можем сега като учим. Ходихме и в друга – Jojo. Тя ни е по близо, плащаш 3,50 и пак пълниш две торби. Но продуктите се развалят доста бързо, ако ги оставиш/забравиш.

И понеже още няма приходи смятам да спестявам по 80 кинта за градски транспорт месечно като ходя на училище с колелото. Поне септември и октомври, след това мисля че е немислимо. Велосипедистите тук са толерантни един към друг. Веднъж пуснах един да мине и той ми кимна. А пък веднъж за малко да сгазя една катерица на пътя, добре, че набих спирачки, тогава и за пръв път използвах фара, малко влезнах в насрещното  ... е, изсвириха ми де, ама добре, че бях с фар, та се виждах. Спирам дотук, скоро ще продължа, но засега спирам. Сега ще се оправям за училище. На дърти години на училище, но така е, като почваш отначало ...  Защото ... C`est la vieB Cool.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kalchoman
Категория: Хоби
Прочетен: 66134
Постинги: 31
Коментари: 19
Гласове: 14
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930